הבאזז מקיף אותנו מכל עבר וגם אם נרצה חזק מאד להתעלם ממנו נגלה שהעולם רץ קדימה ומשאיר אתכם מאחור. אולי סגרתם את המחשב, עצמתם חצי עין וחשבתם שברחתם מהאינטרנט אך תשמעו על כך גם בחדשות ותוכניות הטלויזיה. מדיה חברתית הפכה לעוד ערוץ שיווק טרויאלי. עובדה קיימת. אז, האם כבר גייסתם מנהל מדיה חברתית?
בין אם תיקחו קבלן משנה, תעסיקו איש מדיה חברתית בחצי משרה, תגייסו מנהל מדיה חברתית במשרה מלאה או תמנו מישהו מתוך הארגון ,השנה תמצאו עצמכם מתמודדים עם שאלה זו.
כי כעת השאלה אננה "האם כדאי" ?
היא אננה "מתי?"
אלא רק
"איך?".
אם עוד לא הפנמתם, אמנם השכן בן ה-16 יוכל לפתוח לכם עמוד בפייסבוק והמזכירה יכולה להכניס בו הודעות מעת לעת, אבל בעוד חצי שנה תמצאו עצמכם אומרים "זה לא עובד". אז זהו שזה גם לא יעבוד.
כי כמו שאת הנהלת החשבונות תתנו לבעל מקצוע, כך אתם צריכים להעביר את השיווק בניו מדיה לאיש מקצוע. אז איך מיישמים פעילות מדיה חברתית בארגון ?
מיהו אותו מנהל מדיה חברתית ומה הוא צריך לעשות ?
מנהל זה צריך להיות בעלת יכולת :
• לייצר אסטרטגיית מדיה חברתית לארגון בשיתוף פעולה עם שיווק, מנהלי מוצר, שרות
• לגבש מדיניות חברה בנושא "התנהלות במדיה חברתית"
• ליצור מוקדי מדיה חברתית ברשת
• לנהל פעילות מדיה חברתית ברשת
• להדריך גורמים שונים בארגון על אופן ההתנהלות במדיה חברתית ולהכשירם כפי הצורך
אם החלטתם לפנות לספק חיצוני, עליכם לשים לב לנושאים הבאים:
• עליו להבין את צרכי העסק
• עליו להבין את חזון העסק, סוג המוצר, דרכי פעולה, מדיניות.
• יכולת ורבלית וכתיבה גבוהים
• נוכחות מוכחת חזקה ברשת
• הבנה וניסיון מוכח בשיווק או יח"צ.
• עליו ליצר סביבת עבודה אמינה בה תרגיש אתה / הארגון שלך נח כי נכון לכם קשר ארוך.
יש לזכור: איש מדיה חברתית אותו תבחרו בין אם הוא פנים-ארגוני או ספק חיצוני יידרש לייצג אותך/ארגונך. הוא יידרש לדבר בשימך, לכתוב תכנים בשימך ואולי לתת פתרונות בשימך. איש זה יתקשר ישירות עם לקוחותיך הקיימים או הפוטנציאליים. עליכן להיות בטוחים בלב שלם שהאדם אותו תבחרו יעמוד בכל הקריטריונים הללו.
ההרשמה לקורס מנהלי מדיה חברתית/ ניו מדיה הקרוב בעיצומה, זו ההזדמנות להכנס ישר ללב העיניינים.
גילה גדעון | אפקטיבה יועצת למדיה חברתית וניהול גיוס info@effectiva.co.il www.gilagideon.co.il www.effectiva.co.il